Veranderende demografieën en veranderende levensstijlen drijven de stijging van het aantal foodservicebedrijven aan. Drukke consumenten hebben geen tijd of zin om te koken. Ze willen de smaak van vers brood zonder gedoe met bakken. Ze willen smakelijke, voedzame maaltijden zonder afwas. In feite onderstreept de stijgende populariteit van to-go-activiteiten enkele duidelijke trends in de foodservice-industrie. Steeds meer alleenstaanden, werkende ouders en ouderen eisen meer gemak bij het kopen van hun maaltijden.
Een harde realiteit is dat veel restaurants in hun eerste jaar falen, vaak door een gebrek aan planning. Maar dat betekent niet dat uw foodservicebedrijf een uiterst complexe operatie hoeft te zijn. In feite, hoe meer gestroomlijnd u het kunt maken, hoe groter uw kansen op succes. Paul Mangiamele, president en CEO van Bennigan’s, zegt: “Hoewel we er allemaal dol op zijn, is dit bedrijf erg moeilijk. Het is een geweldig bedrijf, een geweldig bedrijf, een bedrijf dat voldoening geeft. Het is een lucratieve onderneming. Maar er zijn duizend bewegende delen en je moet ze allemaal kennen. “